lördag 4 september 2010

Gratis fortbildning - Tips från Maria

För några år sedan var jag på en sådan här Etwinningkurs i Paris där jag fick träffa lärare från hela Europa. Jag fick väldigt bra kontakt med en lärare från Belgien som arbetade som fransklärare i Slovakien. Sedan dess har vi ett väldigt bra utbyte och jag ska nu med elever till Zilina på måndag! Att delta i Workshopar är i princip kostnadsfritt då ALLT ersätts - flygtaxi till och från flygplatsen hemma i Sverige, flyg, mat under kursen ( I Paris var det frukost, lunch och middag). Har du möjlighet så informera om detta på din hemsida! Ansökningstiden går ut snart! Maria

Hej eTwinninglärare!

Välkommen tillbaka till skolan efter ett förhoppningsvis skönt och vilsamt sommarlov. Vi ger ju inte längre ut något nyhetsbrev varje månad utan istället lägger vi ut det som händer, digitala tips och annat aktuellt, på vår blogg www.etwinning.se . Bland allt som finns där, kan du nu hitta en länk till den sida på Programkontorets webb där vi har länkar till intresseanmälan för kompetensutveckling i form av workshops i olika länder i Europa. Om du följer länken
http://www.programkontoret.se/sv/Program-Stipendier/Program1/eTwinning/Res-och-lar/ så kommer du till den sidan! Tiden för intresseanmälan för några av dessa workshops går ut på söndag men jag stänger inte länken förrän mitt på dagen på måndag för att du ska ha en chans att göra din intresseanmälan.

Anledning? Vi har alldeles för få bra intresseanmälningar. Tänk igenom om du kanske är intresserad av att delta, och skriv en bra motivering så har du en god chans att bli uttagen till en workshop med det mesta betalt. Alla villkor för deltagande hittar du på samma sida. För att du inte ska missa något intressant i fortsättningen så är mitt tips att du skrollar ner på sidan och klickar på ”Nyheter till din e-post-knappen” så får du i fortsättningen ett e-mejl varje gång något skrivs på bloggen.

Vänliga hälsningar och en tillönskan om en trevlig helg, Ann-Marie

Undervisningsråd
eTwinnings koordinator i Sverige
Internationella programkontoret
Kungsbroplan 3A, 2 tr
112 27 Stockholm
Tfn: 08-453 72 05
Mobil: 0734-19 81 15
www.etwinning.net
www.programkontoret.se/etwinning www.etwinning.se

Inga kommentarer:

Speakerrating

En helg i oktober var jag på en releasefest för en ny digital plattform. Davis JP Phillips har under 7-8 år tittat på 5000 tal och gjort en ...