lördag 15 mars 2008

Rutor som inte rör på sig

Jag arbetar mycket med lappar i undervisningen, även på gymnasiet. Många av de taktila eleverna lär sig lättare med hjälp av lappar. Elever tycker ofta att det är roligare att lära sig grammatik med hjälp av lappar. Jag har en "kul-låda" med olika lappar och spel. Jag brukar göra lappar av följande:
1. Luffarschack.
2. Glosor (ett ord på varje lapp med översättning på baksidan)
3. Verbformer
4. Verbparadigm
5. Berätta-lappar
6. Beskriv-lappar
7. Spela parlamentet
8. Översättningsmeningar
med mera
Skriv till mig om du vill ha lapparna som inte rör sig. Jag har två storlekar.
Om du vill ha berätta-kort på franska, svenska eller engelska, skriv och be att få det.

Inga kommentarer:

Speakerrating

En helg i oktober var jag på en releasefest för en ny digital plattform. Davis JP Phillips har under 7-8 år tittat på 5000 tal och gjort en ...