tisdag 11 mars 2008

Gloslistor - Le petit Nicolas och Et si c'était vrai

Hej alla fransklärare!
Ännu en fantastisk lärare som skickar vidare delar av sitt material; Gloslistor till Le petit Nicolas och Marc Levy, Et si c'était vrai. (maila mig och märk mailet "gloslistor" så skickar jag dem) Vi tackar och tar emot!

Jag tänkte att jag i kunde bidra med något; jag har satt ihop gloslistor till Petit Nicolas och till en roman av Marc Lévy "...et si c'était vrai.". Jag har haft stor nytta av det, eftersom jag vill få dem att läsa fransk skönlitteratur redan i steg tre och gloslistorna minskar motståndet. MVH Birgitta Hellqvist Herdy Finnvedens Gymnasium i Värnamo

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej! Vilken fantastisk idé! Jag läser nu boken "Et si cétait vrai" och skulle bli väldigt glad om du kunde skicka en gloslista till mig! Tack på förhand! Min mail är fludden@hotmail.com TACK! Mvh Emma

Anonym sa...

Hej! Har du lust att mejla gloslistorna till le petit nicolas till mig? min mejl är elinlundbeerg@hotmail.com Skulle vara en så stor hjälp! MVH Elin

Marie Rödemark sa...

Alla ni som vill ha gloslistorna, maila mig! marie.rodemark@telia.com

Speakerrating

En helg i oktober var jag på en releasefest för en ny digital plattform. Davis JP Phillips har under 7-8 år tittat på 5000 tal och gjort en ...